1. Home
  2. Google Shopping
Websites die converteren

Google Shopping

Wie in Google op producten zoekt, krijgt bovenin vaak direct een aantal advertenties met producten en prijzen te zien. Deze Google Shopping-advertenties maken het voor de gebruiker van de zoekmachine makkelijk om snel het product te vinden waar ze naar op zoek zijn. Bovendien is het ook mogelijk om in de Google zoekmachine alleen naar Google Shopping-producten te zoeken. Als je een eigen webshop hebt, kun je Google Shopping inzetten om meer producten te verkopen.

Gratis SEO adviesrapport

Ontvang gratis advies over de optimalisatie van je website of webshop. Een vrijblijvend adviesrapport met nieuwe inzichten, kansen & verbeterpunten.

Naam(Vereist)

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is dus een onderdeel van de zoekmachine die het voor gebruikers eenvoudiger maakt om producten te vinden. Google Shopping is bovendien een onderdeel van Google Ads. Als je als productaanbieder gebruik wilt maken van Google Shopping, zul je deze feature via Ads aan moeten zetten. Ben jij benieuwd hoe je als verkoper producten aanbiedt op Google Shopping en hoe je optimaal gebruik maakt van deze feature? Bij IYFM helpen we je graag verder.

Het aanmaken van een Google Shopping Feed

Wil je gebruik maken van Google Shopping, dan is het om te beginnen dus belangrijk dat je een Google Shopping Feed aanmaakt. Belangrijk is om ieder product van de juiste informatie te voorzien. Als de productinformatie compleet is, zal het product vaker getoond worden aan mensen die op relevante zoekwoorden googelen.

Welke informatie je precies in moet vullen, is afhankelijk van de categorie waar het product onderdeel van uitmaakt. Zo is het voor alle producten bijvoorbeeld van belang dat je ook het merk invult, met uitzondering van films, boeken en muziekproducties.

Je Google Shopping Feed optimaliseren

Als je eenmaal een campagne hebt opgezet met Google Shopping, is het mogelijk om de prestaties van je Google Shopping Feed in te zien. Zo kun je bijvoorbeeld inzien hoe vaak een product is weergegeven en hoe vaak erop geklikt is. Het is belangrijk om de prestaties van je campagne goed in de gaten te houden. Op deze manier heb je een goed beeld van het rendement, en kun je ook nagaan hoe je de Google Shopping Feed kunt optimaliseren.

Wat wij bieden

Onze Specialismen

_

SEO Specialist

  • Opvallende weergave in Google.
  • Optimale website categorisatie.
  • Een goede SEO strategie.

Meer over seo specialist

_

SEO teksten laten schrijven

  • Een sterke pagina structuur.
  • Opvallende weergave in Google.
  • Optimale website categorisatie.

Meer over SEO teksten laten schrijven

_

Google ads specialist

  • Expert in AdWords-opzet
  • Transparant kosten-batenoverzicht
  • Begeleiding bij eigen campagnes

Meer over Google ads specialist

_

Online Marketing

  • On-page optimalisatie
  • Off-page optimalisatie
  • Online marketing met ads

Meer over online marketing

_

Bovenaan google

  • Gegarandeerde top Google-plaatsing
  • Maatwerk SEO-strategieën
  • Bewezen trackrecord

Meer over Bovenaan Google

_

Linkbuilding specialist

  • 12 jaar linkbuilding ervaring
  • Snel backlinks creëren
  • Bewezen Google topresultaten

Meer over linkbuilding specialist

Google Shopping Specialist IYFM

Bij IYFM zijn we in staat om jouw Google Shopping campagnes voor je te verzorgen. Wij hebben veel ervaring met Google Shopping en met Google Ads in het algemeen. Hierdoor kunnen we je campagne goed opzetten, analyseren en optimaliseren. Wij hebben voor veel van onze klanten een prachtig resultaat kunnen behalen met Google Shopping.

Ben jij benieuwd naar wat we voor jouw webshop kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op, zodat we de mogelijkheden met je door kunnen nemen.

Neem vandaag nog contact op

Neem vrijblijvend contact op

Neem nu contact met ons op voor een verkennend gesprek en ontvang gratis en vrijblijvend advies.

Stappen

Een succesvolle SEO campagne

IYFM-Den-Haag-Logo-ICON

Doelstellingen & Strategie

Stap 1

We bepalen je doelen en stippelen een strategie uit om deze te behalen. We brengen alles duidelijk in beeld. We brengen je kansen in kaart, definieren de risico’s en kiezen de beste route voor een succesvolle campagne.

Aan de slag

Stap 2

We gaan aan de slag met je campagne. Maandelijks houden we je op hoogte van de resultaten. Je krijgt een duidelijk overzicht met de behaalde resultaten. Bespreek je de resultaten graag? Dan plannen we een call!

Feedback

Stap 3

Gedurende de campagne kijken we naar het optimaliseren van de resultaten. We bespreken punten die we kunnen verbeteren, analyseren de landingspagina en de resultaten die we per marketing kanaal kunnen monitoren. Hierbij betrekken we je graag.

Actief monitoren en verbeteren

Stap 4

Online marketing is een constant proces. Wij zorgen ervoor dat je bedrijf online blijft groeien, campagnes zo efficient mogelijk blijven draaien en zoekmachine posities zich maandelijks verbeteren.

Gratis adviesgesprek

Stap 1

Neem contact op

Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden of oplossingen die wij kunnen bieden voor uw project. We komen graag met concrete voorbeelden voor jouw project.

Stap 2

Klaar voor de start?

Bevallen de voorstellen en voorbeelden? Laten we dan aan de slag gaan. Wij maken een projectplan en leveren websites en webshops gemiddeld binnen 3-4 weken op.

Stap 3

Succesvol online

Met een goed geoptimaliseerde website, snelle laadtijden en mooi & effectief design ben je direct goed op weg. Of het nu gaat om een nieuwe of vernieuwde website.

Naam(Vereist)
Beoordelingen

Wat onze klanten zeggen

Onze klanten zijn onze beste referenties. 100% tevredenheidsgarantie.

Cases

Bekijk onze recent opgeleverde projecten

Ontdek onze recent afgeronde projecten en bekijk hoe we succesvolle oplossingen hebben gerealiseerd voor diverse klanten. Laat je inspireren door onze portfolio van kwalitatieve cases.

FAQ

Veelgestelde vragen Google Shopping

Ontdek wat In Your Face Media voor jouw bedrijf kan betekenen.

Creëer je normaal gesproken een advertentie binnen Google Ads, dan heb je de mogelijkheid om zelf te bepalen op welke zoekwoorden jouw campagne zichtbaar is. De Google Shopping Feed werkt net iets anders. De zoekmachine bepaalt in dit geval namelijk wanneer een gebruiker jouw producten te zien krijgt. Dit gebeurt aan de hand van je website en de producten die je aanbiedt. Wil je dat jouw producten terug te vinden zijn in Google Shopping, dan is het dus van belang dat je website ook SEO-geoptimaliseerd is. Ook daar kunnen we je mee helpen bij IYFM.

IYFM is al een lange tijd actief als SEO specialist. Wij blijven ons ontwikkelen en blijven onze kennis updaten. De zoekmachines veranderen immers ook. Wij houden de laatste richtlijnen en updates van de Google zoekmachine altijd nauwlettend in de gaten. Technieken die in het verleden zeer efficiënt waren om een hogere ranking te behalen, werken tegenwoordig niet of nauwelijks meer. Dat is waar veel mensen de fout ingaan met SEO. Bij IYFM werken we altijd met moderne en efficiënte technieken.

Het is goed om te weten dat je op verschillende manieren kunt betalen voor je Google Shopping Feed. Het is mogelijk om te betalen per conversie (CPA), maar ook kun je per klik betalen (CPC). Daarnaast is het ook mogelijk om per weergave van je advertentie (CPM). De vorm van betalen waarvoor je kiest, kan veel invloed hebben op het rendement van een campagne. Welke vorm betalen het best is, is afhankelijk van je producten.

Het is overigens ook mogelijk om slim te bieden met Google Ads. In dat geval zal Google voor je bepalen welke vorm van betalen (bieden) het meest effectief is. Houd er wel rekening mee dat je op deze manier zelf minder grip op je campagne hebt.

Het onderdeel van Google Shopping waar je als verkoper gebruik van maakt, heet Merchant Center. Hier kun je jouw producten delen met Google, zodat de zoekmachine ze als Google Shopping resultaten kan weergeven. Google kan er ook voor kiezen om producten af te keuren als deze niet aan de richtlijnen voldoen. Of Google je producten heeft goedgekeurd, is ook te zien in Merchant Center.

Belangrijk is om ieder product van voldoende gegevens te voorzien. Wil je dat jouw producten terug komen in de Google Shopping Feed, dan is het dus van belang dat je ieder product van een afbeelding, prijs en omschrijving voorziet. Binnen Merchant Center krijg je overigens ook suggesties om jouw producten te verbeteren voor Google Shopping.

Het is goed om te weten dat veel moderne websites de Google Shopping Feed automatisch voor je aanpassen. Verandert de voorraad bijvoorbeeld, waardoor een product niet meer beschikbaar is, dan zal dit automatisch worden aangepast en worden advertenties niet meer weergegeven. Ook de prijzen van artikelen kunnen op die manier automatisch worden aangepast.

Omdat je bij Google Shopping minder invloed hebt op welke zoekwoorden je producten gevonden worden, is het belangrijk dat je SEO in orde is. Ook hier kunnen we je bij IYFM bij helpen. IYFM heeft jarenlange ervaring als SEO expert. Wij houden de laatste Google Updates goed in de gaten en richten ons op technieken waarmee je ook op de langere termijn goed vindbaar blijft in de zoekresultaten.

Heeft u andere vragen voor ons? Vraag het direct aan onze experts!

Team

Ontmoet onze deskundigen

Bart Hermans

Sales and Account manager

085-0240041

Peter Meijer

SEO & WordPress specialist

085-0240041