Zoekmachine optimalisatie
Bij zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat uw hele website op de juiste manier is geoptimaliseerd. Alle pagina’s op uw website krijgen een doelstelling in Google zoals hoog scoren op bepaalde zoekwoorden. Door de juiste strategie kunt u efficiënt uw doel bereiken met uw website of webshop. Belangrijk werk is de voorbereiding, want als uw website niet goed geoptimaliseerd is kan linkbuilding u ook niet op de gewenste plek in de zoekmachine brengen.
On page zoekmachine optimalisatie
De teksten dienen de juiste woorden te bevatten, de woorden waar u de website op gevonden wilt laten worden. Ook is het belangrijk deze woorden in de headings, menu’s en overige links te laten terug komen. Pas als alles klopt dient er aan linkbuilding te worden gedaan om de website hoger in de zoekresultaten terecht te laten komen tussen de organische resultaten. Nieuwe websites komen vaak niet direct hoog in Google te staan tussen de organische zoekresultaten. Voor ondernemers die direct resultaat willen zien kan adverteren met Google Adwords zorgen voor de eerste klanten.
Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?
Als een site nieuw is, dan is het zaak van tevoren goed vast te stellen wat de zoekmachine optimalisatie doelen van de website zijn. Voor welke zoekwoorden wilt u dat uw website verschijnt in de zoekmachine? Wat is het uiteindelijke doel van de website? Informeren of verkopen? Na een analyse worden steekwoorden bepaald waarna de sitestructuur er ‘omheen’ gebouwd wordt. Zo ontstaat een site die zoekmachine vriendelijk is. Bij een bestaande site wordt een analyse gedaan door een SEO-expert, die de site zal doorlichten in zo’n vijf uur. Naar aanleiding van dit rapport zal de website aangepast worden, afhankelijk van de hoeveelheid zal dit zo’n vier tot acht uur in beslag nemen. Uiteindelijk, door te monitoren met Google webmaster tools en Google Analytics, te zien hoe de website geïndexeerd is (en waar nodig crawlfouten weg te werken), waar bezoekers vandaan komen, hoe ze zich gedragen op de website, is het zaak de website te blijven aanpassen tot de SEO-doelen bereikt zijn.